Nyhetsbrev September 2015

Forfatter: Publisert: Oppdatert: Kategori: Aktuelt, Hva skjer på skolen

Nyhetsbrevene til Nydalen Kunstskole blir sendt ut ca 1 gang i måneden.

Vi har satt opp følgende ekstra kurs denne høsten

2 Barne/ungdomskurs (10 til 14 år) Kun helgen 26 og 27 sept

fra kl 1000-1600 begge dagene. Kreativt Maleri 1. Pris: 1650,- inkl materiale. Kun 20 plasser totalt.

Påmelding til kontor@nydalenkunstskole.no

Litt om kurset: Barna blir ledet igjennom grunnleggende kunnskap om farge og strøk, collage og komposisjon, stofflighet og flateuttrykk, linje og iakttakelse, og lærer å utvikle dette til egne motiver. Alt skjer innenfor en ramme av kreativ utfoldelse og leken eksperimentering. Kurset er lagt opp som en liten ”kokebok” hvor barna steg for steg lærer det de trenger for å komme i gang med malingen. På alle skolens kurs benytter vi akrylmaling. Barna lærer derfor mye om akrylteknikk og håndverket knyttet til dette på alle kursene. Kurset er et ypperlig sted å starte for de som aldri har malt før og som ønsker å få et innblikk i hvordan det er å male bilder. Vår intensjon er at barna skal kunne ta med seg inspirasjon, kunnskapen og erfaringene hjem og fortsette den kreative prosessen. Mange nybegynnere som går kurset, kjøper vår startpakke med maling, pensler, staffeli og maleplate for å fortsette hjemme.

Oppstart av 3 forskjellige 5 gangers kurs etter høstferien

Maling etter modell: Oppstart tirsdag 6 okt kl 1000. Lærer: Heidi ØiSeth

Finn din kunstriske stemme: Oppstart torsdag 8 oktober kl 1800. Lærer: Siv Rutgerson

Figurativt Maleri: Oppstart torsdag 8 oktober kl 1000. Lærer: Heidi Marie Wien

Pris pr kurs: 2400,- eller 2200,- inkl materiale. Påmelding her:

Croquis uten lærer: 4 utvalgte lørdager i høst: 19 sept, 17 okt, 7 nov og 21 nov.

Fra kl 1430 til kl 1630. Pris for kurset: 700,- inkl materiale.

Påmelding til kontor@nydalenkunstskole.no

Litt om kurset: Det er croquis tegning og det er 2 nye modeller som stiller opp 2 lørdager hver. 1 mann og 1 kvinne.

Atelierplass: Vi har litt atelierplass tilgjengelig på skolen. Hver onsdag fra kl 0900 til

kl 1700. Oppstart 8 oktober og 8 onsdager totalt. Pris 1000,- inkl materiale for alle

8 onsdagene.

Sosiale arrangementer for høsten 2015

Alle som går på kurs hos oss i høst, kan være med.

2 Gratis kurs på KEM ( Brenneriveien 9b, 0182):  Kl 1600 til kl 1800

Mandag 5 oktober: Tema er presentasjon av akryl og medier

Onsdag 21 oktober: Tema er forskjellige papirtyper

Det er plass til 20 elever på hvert kurs. Her er KEM sin nettside: www.kem.no

Fredag 6 november: Minglekveld på skolen fra kl 1800 til kl 2030.

Blir med på gruppearbeid med maling. Dette er en uformell kveld med maling og litt skravling, men samtidig helt sikkert noe nyttig du kan ta med deg videre enter det gjelder malingen eller de du møter. Vi tar flere pauser med muligheten til å mingle. Skolen serverer litt snacks, mineralvann og te/kaffe.

Lørdag 5 desember: Minglekveld på skolen fra kl 1600 til kl 2000.

Vi viser en film om en kjent kunstners liv og snakker litt på filmen etterpå. Siden dette er siste atelierhelg før juleutstillingen spiser vi sammen. Alle tar med en middagsrett, salat ol hver og så lager vi en buffet. Skolen stiller med mineralvann, te/kaffe og dessert. Etter

kl 2000 fortsetter kvelden ute for de som vil dette. Dette arrangeres ikke av skolen.

Påmelding til KEM kurs og/eller minglekvelder meldes på til charlotte@nydalenkunstskole.no. Frist er senest 10 dager før arrangementet eller kurset starter.

Nye rutiner på skolens utstillinger:

Fom høsten 2015 blir det kun 2 utstillinger pr år. Juleutstilling blir akkurant den samme som før. Til sommeren velger vi å slå de 2 utstillingene sammen (BKU 1 og 2 klasse) fordi vi tror at dette blir bedre for alle elevene. Det blir altså en utstilling og flere besøkende totalt. Vi ønsker også på sommerutstillingen å invitere Personlig Kunstutvikling og Veiledningsgruppene til å levere bilder hvis de ønsker. Begge utstillingene blir salgsutstillinger. Alle bildene som leveres inn må fortsatt være laget på skolen og utvelgelsen er i samsvar med din lærer.

Det å delta på en utstilling er ett tilbud til dere elever om å lære hele prosessen fra klargjøring av lokalet, oppheng av bilder, lage en vernisage og snakke med publikum om sine egne og andre bilder. Dette er en kjempe mulighet før du/dere går ut i den “store verden “.

Mere informasjon kommer i god tid før utstillingene. Dette blir sendt ut på mail og informert om av læreren i klassen din.

Studentbevis

Alle som er elev hos oss kan få ett studentbevis. Her er følgende steder hvor dere kan få rabatt: (vanligvis 10 % )

Fargerike Agerup, Fridtjof Nansens vei 12, 0369 Oslo ( Ved siden av Colosseum kino)

Christ Engebretsen & Søn A/S, Pilestredet 27, 0164  Oslo

KEM, Kunstnernes eget materialutsalg, Brenneriveien 9B, 0182 Oslo

TORSO Vulkan AS i  Dronningensgate og I Maridalsveien 17B, 0175 Oslo

Pandura Hobby, Sandakerveien gir 15%

Tog/ Buss utenfor Oslo/ Akershus dog begrenset oppad ang alder.

Man får prøve på relevante steder, butikker, muséum, gallerier.

( F.eks Gallerier i New York har gitt god rabatt!)

Hvis du ikke har ett kort enda, kan du ta med ett passbilde på skolen. Lise Kristin på kontoret kan ordne kort til deg.

Kommentarer er stengt.